Totaal aantal pageviews

zaterdag 4 september 2010

Schrijversmeningen

Weet je wat de saaiste stad van Nederland is? Steenwijk. Het zou een buitengewone straf zijn als ik naar Steenwijk verbannen werd. - Armando




'We spreken hier Saksisch dialect'', zei de drogist in Steenwijk. 'Daar kun je tot ver in Duitsland mee tercht op het platteland. De boeren daar spreken het ook, maar met een Duits accent'. - Herman Pieter de Boer



De trein stopt in Steenwijk. We naderen het hoge noorden. 'Steenwijk, dat klinkt me niet als muziek in de oren'. - Herman Brood



De man die hem in Steenwijk een fiets verhuurde, legde hem helder uit hoe hij op de weg naar Oldemarkt moest komen. - Igor Cornelissen



Hildo Krops openlijke sympathie voor het communisme heeft zijn carriere als beeldhouwer niet in de weg gestaan. - Igor Cornelissen



Een ding zie ik nog glashelder voor mij als ik aan Steenwijk terugdenk. Op een stralend zonnige, windstille dag fietste ik over het marktplein. De zomer houdt siesta. - Maarten 't Hart



Leo Polak is inderdaad familie van Johan Polak. [Deze] werd op 6 januari 1880 geboren in Steenwijk. - Theodor Holman



Vader, je liet de mooiste gasfabriek op aarde achter. - Rutger Kopland



O nachten in Steenwijk / koeien loeien bij gunstige wind / straten van stille klinkers / om kleine grijze tuinen / bolwerken en grachten al / eeuwen rustend in vrede. - Rutger Kopland



Weer de toren van Steenwijk, in de verte. Het heuvelruggetje van Steenwijk, in de verte over leeg groen land, had nu wat meer relief. - Nescio

Geen opmerkingen:

Een reactie posten